Kirja: Vaihtoehdot lihalle (Tatu Lehtovaara )

Painos väliaikaisesti loppu

Vaihtoehdot lihalle Nyhtökaura, Härkis, Mifu ja muutTatu Lehtovaara

Kirja esittelee vaihtoehtoisia proteiininlähteitä ja kertoo, miten niistä saa maittavaa arki- ja juhlaruokaa.
Uudet suomalaiset proteiinivalmisteet tuovat vaihtelua perinteisten tofun, tempen ja seitanin rinnalle. Tarjolla on nyhtökauraa, Härkistä, Oumph!:ia, Mifua ja jo 60-luvulla kehiteltyä Quornia.
Mikä sopii mihinkin ja kuinka niitä käsitellään? Mitä pitää ottaa huomioon, kun näitä paistetaan, savustetaan tai haudutellaan? Tatu Lehtovaara antaa kirjassaan parhaat käyttövinkit sekä runsaasti herkullisia reseptejä erilaisten proteiinipitoisten raaka-aineiden käyttöön. Lähes kaikki reseptit voi valmistaa myös vegaanisina vaihtoehtoina.

Kirjan tiedot

Ilmestymisaika: 1/2017, viikolla 4
Sivumäärä: 144 s.
Kirjastoluokka: 68.22

Muuta: Kansi Taittopalvelu Yliveto Oy

Kirjan laji

Ruoka- ja juoma-aiheisia

0-koodin keittokirja Minna Forsström

0-koodin keittiössä käytetään puhtaita perusraaka-aineita ilman lisäaineita, gluteeniviljoja, lehmänmaitoa ja puhdistettua sokeria. Tämän kirjan ohjeilla valmistuu kotiruokaa, joka maistuu koko perheelle niin juhlana kuin arkenakin.

Kodin uusi mehukirjaPetter Bergström

Kodin uusi mehukirja tuo kotitekoisten mehujen valmistuksen nykyaikaan. Tuttujen marjamehujen lisäksi kirja sisältää paljon juomareseptejä aivan uudenlaisiin aineksiin ja makuyhdistelmiin.

VillivihanneskeittokirjaMarlene Gustawson

Villivihanneskeittokirja opastaa tunnistamaan ja käyttämään luonnosta löytyviä kasveja. Se kertoo havainnollisesti, mitä kasveja ja kasvinosia voi syödä ja miten niistä valmistetaan herkullista ruokaa.

Kakkuja kasviksistaYsanne Spevack

Nerokas keittokirja osoittaa, miten erinomaisesti vihannekset sopivat myös makeaan leivontaan.

Suomalainen smoothiekirjaTiia Koskimies

Jokaisen terveellistä ruokavaliota noudattavan toivekirja sisältää 40 herkullista ja helppotekoista reseptiä aamiais-, lounas-, välipala- ja jälkiruokasmoothieihin.